ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္

Tuesday, February 7, 2012

ဗုဒၶေခတ္ ျဗဟၼဏႏွင့္ ခတၱိတို႔၏ လူမႈဆက္ဆံေရးႏွင့္ အိမ္ေထာင္ေရးသုံးသပ္ခ်က္

ဗုဒၶေခတ္တြင္ အိႏၵိယျပည္၌ အေရာင္အဆင္းေလးပါးကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး အမ်ဳိးေလးပါးကြဲျပားခဲ့၏။ မဟာျဗဟၼာ၏ ခံတြင္းမွ ဖြားျမင္ေသာ ျဗဟၼဏမ်ဳိး၊ မဟာျဗဟၼာ၏ လက္ရုံးမွ ဖြားျမင္ေသာ ခတၱိယမ်ဳိး၊ မဟာျဗဟၼာ၏ ေျခႏွစ္ေခ်ာင္(ေပါင္)မွ ဖြားျမင္ေသာ ေ၀ႆမ်ဳိးႏွင့္ မဟာျဗဟၼာ၏ ေျခဖ၀ါးႏွစ္ဘက္မွ ဖြားျမင္ေသာ သုဒၵမ်ဳိးတုိ႔ဟူ၍ ျဖစ္ၾက၏။
ျဗဟၼဏမ်ဳိးသည္ ေ၀ဒက်မ္းဂန္သင္ယူမႈ၊ ယာဇ္ပူေဇာ္မႈတာ၀န္မ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ရသည္။ ခတၱိယမ်ဳိးသည္္ တုိင္ျပည္အုပ္ခ်ဳပ္မႈ၊ စစ္တုိက္မႈတုိ႔ကုိ တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္၏။ ေ၀ႆမ်ဳိးသည္ လယ္ယာကုန္ထုပ္လုပ္မႈ၊ ကူးသန္း ေရာင္၀ယ္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားကုိ တာ၀န္ယူရ၏။ သုဒၵမ်ဳိးသည္ လယ္သမား၊ ပန္းရံ၊ အမုိက္သြန္ စေသာ ႏွိမ့္ၾကသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကုိ အခုိင္းအေစဘ၀ျဖင့္ လုပ္ကုိင္ရသည္။ ဤသုိ႔ အမ်ဳိးေလးပါးတုိ႔ တာ၀န္ကုိယ္စီ ခြဲထားၾက၏။ ယင္းကဲ့သုိ႔ ခြဲထားသပ္မွတ္ျခင္းကပင္ ဗုဒၶေခတ္ အိႏၵိယျပည္၌ လူတန္းစားကြာဟမႈကုိ ပုိ၍ႀကီးထြားေစ၏။
ထုိတြင္ ျဗဟၼဏႏွင့္ ခတၱိယတုိ႔၏ အၾကား၀ယ္ အားၿပိဳင္မႈမ်ားရွိေနသည္ကုိလည္း ေတြ႔ရသည္။ ျဗဟၼဏ တုိ႔သည္ ပညာမာန္ႀကီးသည္။ အျခားအမ်ဳိးမ်ားမွာ သူတုိ႔ေလာက္ မတတ္ မသိဟု ယူဆထား၏။ ခတၱိယ အပါအ၀င္ အျခားမ်ဳိးႏြယ္မ်ားအားလုံးရဲ႕ ေလးစားမႈကုိ ခံယူလုိသည္။ ထုိအခ်က္ကုိ အမၺ႒၏ ဗုဒၶအေပၚ ဆက္ဆံပုံကို ၾကည့္ကာ သိႏူိင္သည္။ အမၺ႒မည္ေသာ ပုဏၰားငယ္သည္ ၎အား ႏႈတ္မဆက္ ေနရာထုိင္ ခင္းမေပခဲ့ေသာ သာကီ၀င္မင္းသားတုိ႔ကုိ အေၾကာင္းျပဳကာ သာကီမင္းမ်ိဳးျဖစ္ေသာ ဗုဒၶဘုရားရွင္ကုိပင္ မေလးစားေသာ ဣရိယာပုတ္ျဖင့္ စကားအေခ်အတင္ ျငင္းခုံေျပာဆုိခဲ့၏။ သာကီ၀င္မင္းမ်ဳိးကုိ “ စ႑ာ ေဘာ ေဂါတမ သက်ဇာတိ ” စေသာၾကမ္းတမ္းေသာ စကားတုိ႔ျဖင့္ ျမတ္ဗုဒၺအား စြတ္စြဲကဲ့ရဲ႕ခဲ့၏။ ျဗဟၼဏတုိ႔အား မရုိေသမႈ ပူေဇာ္မႈ မျပဳျခင္းတုိ႔ကုိ သင့္ေလွ်ာ္သည့္ အျပဳအမႈမဟုတ္ေၾကာင္း စြတ္စြဲေျပာဆုိခဲ့၏။ “အညဒတၳဳ ျဗဟၼေႆ၀ ပရိစာရကာ သမၸဇၨႏၲိ” ဟုတစ္ဘက္သတ္ယူဆကာ ေမာက္ေမာက္မာမာ ဆက္ဆံခဲ့၏။ ဘာမဟုတ္သည့္ ေကာသလတုိင္း၏ လက္ေအာက္ခံျဖစ္ေသာ သာကိယတုိင္းက ၎အား အေရးမထားခဲ့ျခင္အေပၚ မေက်မနပ္ျဖစ္ကာ အၿငိဳးထား ဆက္ဆံခဲ့၏။ သုိ႔ေသာ္ ျဗဟၼဏတုိ႔သည္ ပညာရွင္မ်ားကုိ လက္ခံေတြ႔ဆုံလုိစိတ္ရွိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္သာ ေပါကၡရသာတိ ပုဏၰားႀကီး ဘုရားရွင္အား ဖူးေတြ႔လုိျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ခတၱိယႏွင့္ ျဗဟၼဏတုိ႔ အားၿပိဳင္ေနၾကေသာ္လည္း ခတၱိယတုိ႔သည္ တုိင္းေရးျပည္ေရးမ်ားကုိ ျဗဟၼဏတုိ႔ႏွင့္တုိင္ပင္ေလ့ရွိၾကသည္ကုိလည္း ေတြ႔ရသည္။ အျပန္အလွန္မွီတင္ ေနၾကျခင္းသေဘာျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ခတၱိယတုိ႔က ျဗဟၼဏတုိ႔အား ၿမိဳ႕ရြာမ်ားကုိ အပုိင္စားေပးထားျခင္းျဖစ္သည္။ ေကာသလတုိင္း၏ ျပည့္ရွင္ဘုရင္ ပေသနဒိေကာသလမင္းသည္လည္း ေပါကၡရသာတိ ပုဏၰားႀကီးႏွင့္ တုိင္ပင္ေလ့ရွိ၏။ ၎အားလည္း ဥကၠ႒ မည္ေသာၿမိဳ႕ကုိ အပုိင္းစားေပးထားေလသည္။ ထုိသုိ႔ ၿမိဳ႕ကုိေပးကာ တုိင္ျပည္၏ကိစၥမ်ားကုိ တုိင္ပင္ေလ့ရွိေသာ္လည္း ေကာသလဘုရင္သည္ ေပါကၡရသာတိပုဏၰားၾကီးအား ကန္႔လန္႔ကာခ်၍သာ စကားေျပာဆုိ ေလ့ရွိသည္။ မ်က္ႏွာခ်င္း ဆုိင္ခြင့္ လုံး၀မေပးေပ။ ဤသည္မွာ ျဗဟၼဏႏွင့္ ခတၱိယတုိ႔၏ လူတန္းစားကြာဟမႈဆုိင္ရာ လူမႈဆက္ဆံေရး ယဥ္ေက်းမႈတစ္ရပ္ ျဖစ္ေပသည္။
ထုိ႔ျပင္ ခတၱိယႏွင့္ ျဗဟၼဏတုိ႔၏ အိမ္ေထာင္ေရးတြင္လည္း ကြဲျပားသည့္ အခြင့္အေရးမ်ား ရွိၾကပါသည္။ ခတၱိယအမ်ဳိးသားႏွင့္ ျဗဟၼဏအမ်ဳိးသမီးတုိ႔ ေပါင္းဆုံးျခင္းေၾကာင့္ရအပ္သည့္သားသည္ ပုဏၰားတုိ႔၏ အလည္၌ ေနရာဦး ေသာက္ေရဦးကုိ ရႏိုင္ျခင္း၊ ေသသူကုိ ရည္စူး၍ျပဳေသာထမင္း၊ မဂၤလာအစရွိသည္တု႔ိအလ႔ုိဌာ အုိးျဖင့္ခ်က္အပ္ေသာထမင္း၊ ယာဇ္ပူေဇာ္ေသာ ထမင္း၊ ဧည့္သည္တုိ႔၏ အလုိ႔ဌာ ခ်က္အပ္ေသာ ထမင္းဦးတုိ႔ကို ေကၽြးခြင့္ရျခင္း(စားခြင့္ရျခင္း)၊ ျဗဟၼဏတုိ႔က ေဗဒင္မႏၲန္တုိ႔ကို သင္ျပေပးၾကျခင္း၊ ထုိ႔ျပင္ ခတၱိယပုတၱအား သမီးထိမ္းျမား ေပးျခင္းကုိလည္း ျဗဟၼဏတုိ႔ မတားျမစ္ျခင္း ဟူေသာ အခြင့္အေရးတုိ႔ရပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ခတၱိယတုိ႔သည္ ထုိခတၱိယပုတၱအား မင္း၏အဘိသိက္သြန္းျခင္းျဖင့္ အဘိသိက္သြန္းခြင့္ကိုမူ အမိ၏ မင္းမ်ဳိး မဟုတ္ ျခင္းေၾကာင့္ မရရွိႏိုင္ေပ။
တစ္ဖန္ ျဗဟၼဏအမ်ဳိးသားႏွင့္ ခတၱိယအမ်ဳိးသမီးတုိ႔ ေပါင္းဆုံျခင္းေၾကာင့္ရအပ္သည့္သားသည္ ေနရာဦး၊ ေသာက္ေရဦးကုိ ရႏုိင္ျခင္း-(ေပ)-အဖ၏မင္းမ်ဳိးမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ မရရွိႏုိင္ပါ။ ဤသုိ႔ျဖင့္ ေခတၱိယႏွင့္ ျဗဟၼဏတုိ႔ မိန္းမခ်င္း ေယာက်္ားခ်င္း ႏုိင္းယွဥ္မႈကုိျပဳရာ၌ အိမ္ေထာင္ေရးဆုိင္ရာ မတူညီေသာ အခြင့္အေရးမ်ားကုိ ေတြ႔ရေလသည္။
ပုဏၰားတုိ႔သည္ ပုဏၰားတစ္ေယာက္ကို တစ္စုံတစ္ခုေသာ အျပစ္ေၾကာင့္ ေခါင္းရိပ္၍ ျပာဆုပ္ျဖင့္ ဦးေခါင္းေပၚ၌ႀကဲကာ တုိ္င္းျပည္ၿမိဳ႕ရြာတုိ႔မွ နင္ထုတျခင္းခံရသူအား ျဗဟၼဏတို႔၏အလည္၌ ေနရာဦး ေသာက္ေရဦး မ်ားကုိမရႏုိင္။ ေသသူကို ရည္စူး၍ျပဳေသာထမင္း-(ေပ)-ေကၽြးခြင့္မရႏုိင္(စားခြင့္မရႏုိင္)။ ပုဏၰားတုိ႔ကလည္း ေဗဒင္မႏၲန္မ်ားကုိ သင္ျပမေပးၾကေပ။ ထုိ႔ျပင္ ထုိပုဏၰားအား သမီးထိမ္းျမားေပးျခင္းကုိလည္း ပိတ္ပင္တား ျမစ္ၾကပါေသးသည္။
ခတၱိယတုိ႔သည္ ခတၱိယတစ္ေယာက္ကို တစ္စုံတစ္ခုေသာ အျပစ္ေၾကာင့္ ေခါင္းရိပ္၍ ျပာဆုပ္ျဖင့္ ဦးေခါင္းေပၚ၌ႀကဲကာ တုိင္းျပည္ၿမိဳ႕ရြာတုိ႔မွ ႏွင္ထုတ္ျခင္းခံရသူအား ျဗဟၼဏတို႔၏အလည္၌ ေနရာဦး ေသာက္ေရဦး မ်ားကိုရႏုိင္၏။ ေသသူကို ရည္စူး၍ျပဳေသာထမင္း-(ေပ)-ေကၽြးခြင့္ရႏုိင္၏။(စားခြင့္ရ၏)၊ ပုဏၰားတုိ႔ကလည္း ေဗဒင္မႏၲန္မ်ားကို သင္ျပေပးၾက၏။ ထုိျပင္ ထုိခတၱိယမင္းသားအား သမီးထိမ္းျမားေပးျခင္းကုိလည္း မပိတ္ပင္ မတား ျမစ္ၾကေပ။
ဤကဲ့သုိ႔ ခတၱိယႏွင့္ျဗဟၼဏတုိ႔ တုိင္ျပည္ၿမိဳ႕ရြာတုိ႔မွ ႏွင္းထုတ္ျခင္းျဖင့္ အလြန္ယုတ္ညံံ့သည့္ အျဖစ္သို႔ ေရာက္သြားပုံတူေသာ္လည္း အခြင့္အေရးရရွိမႈ မတူညီသည္တုိ႔ကို ျပဆုိထားသည္မွာ ျဗဟၼဏႏွင့္ခတၱိယတုိ႔အၾကား အိမ္ေထာင္ေရးဆုိင္ရာ ရရွိသည့္အခြင့္အေရးမ်ား ကြဲျပားမႈရွိေၾကာင္း ေလ့လာသိရွိရေပသည္။

No comments:

Post a Comment