ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္

Friday, May 26, 2017

နေႏၵာအျမင္ နေႏၵာသေဘာထား ( သုိ႔) ဆရာေတာ္ ဦး၀ီရသူ (အပုိင္း-၃)

၃။ ။ဗုဒၶဘာသာ၊ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒ ႏွင့္ ျမန္မာနိဳင္ငံ ( Buddhism, Nationalism and State) ************************************************************************ 2014 သန္ေခါင္စာရင္းအရ ၈၇.၉ ရာခိုင္ႏႈန္းသည္ ဗုဒၶဘာသာ၊ ခရစ္ ၆.၂၊ မူစလင္ ၄.၃၊ ဟိႏၵဴ ၀.၅၊ အျခား ၀.၂ ႏွင့္ ဘာသာမဲ့ ၀.၁ ရာခိုင္ႏႈန္းစီ အသီးသီး ရွိၾကသည္။ သည့္အတြက္ ဗုဒၶဘာသာ၏ အဆုံးအမ၊ ထုံးတမ္းဓေလ့မ်ားသည္ လူမႈေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ ႏွင့္ နိဳင္ငံေရး နယ္ပယ္အသီးသီးတြင္ အဓိကအခန္းကဏၭမွ ပါ၀င္လွ်က္ရွိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘာသာၾကီးတစ္ခုက အဓိကရပ္တည္ေနသည့္ေနရာေဒသတစ္ခုတြင္ ပဋိပကၡတစ္ခုကုိ ဘာသာေရး ပဋိပကၡအျဖစ္ သတ္မွတ္မည္ဆုိလွ်င္ သုိ႔မဟုတ္ ပဋိပကၡဆက္ႏြယ္ပတ္သက္မႈမ်ားသည္ ဘာသာေရးမူေဘာင္မ်ားေနာက္ လုိက္ပါေန မည္ဆုိလွ်င္ ျမန္မာျပည္ရွိ ပဋိပကၡမ်ားသည္ ဘာသာေရးပဋိပကၡဟု မဆုိနိဳင္ေပ။ ဥပမာဆိုရေသာ္ မႏၲေလးရွိ မိမိသတင္းသုံးေသာေက်ာင္းတုိက္တစ္ခုတြင္ ရွမ္းၾကီးဟုေခၚၾကသည့္ ရွမ္းကုိရင္မ်ားရွိသည္။ ထုိကုိရင္မ်ားသည္ ထုိင္းဘာသာစကားကုိ အခ်ိဳ႕နားလည္ဟန္ရွိသည္။ သည့္္အတြက္ ထုိင္းႏွင့္ ျမန္မာ ေဘာလုံးကန္ပါက ထုိကုိရင္တုိ႔မွတပါး အျခားတုိင္းရင္းသားမ်ားအပါ၀င္ က်န္ေသာ ကုိရင္မ်ားသည္ ျမန္မာအသင္းကုိ အားေပးၾကျပီး ထုိရွမ္းကုိရင္တုိ႔မွာမႈ ထုိင္းေဘာလုံး အသင္းကုိ အားေပးၾကစဥ္ ကုိရင္အခ်င္းခ်င္း တဖက္ႏွင့္တဖက္ ျငင္းခုံမႈျဖစ္သည္ကို ေတြ႔ရဘူးသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပဋိပကၡတစ္ခုမွာ လူမ်ိဳးေရးႏွင့္ ဘာသာစကားမူ ေဘာင္မ်ားသည္ ဘာသာတရားထက္ ပိုမုိအေရးၾကီးေၾကာင္းေတြ႔နိဳင္သည္။ ထုိ႔ျပင္ သီရိလကၤာရွိ တမီးလ္ဘာသာစကားေျပာ ကတ္သုိလ္လစ္ ဘစ္ေရွာ့မ်ားသည္ တမီးလ္ ခြဲထြက္ေရးနယ္ေျမအတြက္ အားေပးေထာက္ခံၾကျပီး၊ ဆင္ဟာလဘာသာစကားေျပာ ကတ္သုိလ္လစ္ ဘစ္ေရွာ့မ်ားကမူ ဆင္ဟာလ လူမ်ိဳးမ်ားအျဖစ္ ရပ္တည္ေပးၾက သည္ကုိေတြ႔ရသည္။ ထုိ႔ျပင္ အေရွ႕အလယ္ပုိင္း မူစလင္နိဳင္ငံမ်ားရွိ ပဋိပကၡမ်ားတြင္ ဘာသာတူျခင္းျဖစ္ၾကသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။ ယခု ျဖစ္စဥ္မ်ားကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ပဋိပကၡတစ္ခုမွာ ဘာသာေရးသည္ အဓိကမၾကေပ။ သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ethnic and linguistic boundaries are more important than religious identities ဟုပဲ မွတ္ယူရေပမည္။ သုိ႔ေသာ္ ျမန္မာျပည္တြင္ ဘာသာတရားသည္ အေရးၾကီးလွသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈ ထုံးတမ္းဓေလ့မ်ားသည္ ျမန္မာ့အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒတြင္ အတိမ္းအေစာင္းမခံေသာ ပါ၀င္မႈတစ္ရပ္အျဖစ္ ရပ္တည္ေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ျပင္ ယုံၾကည္ခ်က္မတူသည့္ အုပ္စုမ်ားၾကားပဋိပကၡမ်ား ျမင့္တက္လာေၾကာင္း ညြန္းကိန္းမ်ားက ေဖာ္ျပေရးသားေနၾကသည္ကုိလည္း သတိျပဳရေပမည္။ ၄။ ။ဘာသာေရးဆုိင္ရာ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒ (Religious Nationalism) ****************************************************** မ်က္ေမွာက္အမ်ိဳးသားေရးသမားမ်ားၾကား နိဳင္ငံေရး ေျပာဆုိေဆြးေႏြးမႈမ်ားသည္ ေခတ္ေပၚအမ်ိဳးသားေရး အိုင္ဒီယုိလုိဂ်ီက မ်ားစြာလြမ္းမုိးထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားႏွင့္ လူထုမွ ေထာက္ခံေပးထားသည့္ ယင္းအိုင္ဒီယုိလိုဂ်ီအရ ဆုံးရႈံးေနေသာ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ိဳးသမီးတုိ႔၏ အခြင့္အေရးမ်ားႏွင့္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ မွ်ားဦးမယိမ္းယိုင္ပဲ ေရွးယခင္ဘိုးေဘးမ်ား ပုိင္ဆုိင္ခဲ့သည့္ ျမန္မာ့ဂုဏ္ျဒပ္ကုိ Restore လုပ္ဖုိ႔ပင္ျဖစ္သည္။ Religious Nationalism Ideology ၏ အေစာဆုံးလႊမ္မိုးမႈမွာ မြန္ဗုဒၶဘာသာသမုိင္းျဖစ္ျပီး ပုဂံေခတ္ အေနာ္ရထာဘုရင္၏ ဗုဒၶဘာသာကို State Religion အျဖစ္ ပုံေဖာ္ခဲ့ျခင္းက ထုိလႊမ္းမုိးကို အားေကာင္းေစ ခဲ့သည္။ ေနာက္ဆုံး ထုိအုိင္ဒီယုိလိုဂ်ီကို ယခုခ်ိန္ထိ ဆက္လက္ရွင္သန္ဖုိ႔ ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္က်ဆုံးျပီး ကိုလုိနီအစုိးရ၏ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈမ်ားႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာအေမြအႏွစ္မ်ားကို ဖ်က္ဆီးခဲ့ျခင္းက Religious Nationalism Ideology ကုိ အျမစ္တြယ္ေစခဲ့သည္။ ျခဳံ၍ဆုိရေသာ္ ျမန္မာနိဳင္ငံတြင္ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ နိဳင္ငံေရးၾသဇာကုိ Balance လုပ္နိဳင္ျပီး ဗုဒၶဘာသာကုိ ပါးနပ္စြာနီးနီးကပ္ကပ္ဆက္ဆံဖုိ႔ လုိအပ္မည္ျဖစ္သည္။

No comments:

Post a Comment